сряда, 7 март 2018 г.

Флан Наполитано


Не, това не е крем карамел. Преди 12 години, в Банкок, на една блок маса видях крем карамел и веднага си взех едно парче, защото ми е любим. Когато вкусих се оказа, че това е най- невероятният крем карамел, какъвто никога не бях опитвала до сега. Той беше по- твърд, по- гъст и стегнат, по- сладък. После вкъщи правих някакви отчаяни опити - добавях брашно в сместа - ужас, то се утаи и стана отвратително. Пробвах с повече яйца - само доби накъртваща миризма и нищо друго. Четох безброй рецепти в нета, видях, че в оригинал трябва да се прави със сметана, не с прясно мляко - веднага пробвах, само ми се пресече сметаната, тъй като явно не е била особено качествена. И се отказах. Десет години по- късно, в Рио де Жанейро, всяка сутрин в хотела на закуска имаше такъв крем карамел. Ядох, че ядох, тъпчех се като прасе. Тогава чух други туристи да го наричат 'флан' След дълъг рисърч в гугъл открих, че това е Флан Наполитано. Колкото прилича на крем карамел, толкова се и отличава. Ето рецептата:


6 яйца размер М
1 кутия подсладено кондензирано мляко (некарамелизирано, бяло)
1 кутия неподсладено кондензирано мляко (тук ударих греда, все още не съм намерила. Замених с прясно мляко, но не е същото)
1 кутия сирене Филаделфия класик
1ч.ч. захар

Захарта се карамелизира, като за крем карамел. Покрива се дъното на съда с нея. Останалите съставки се разбиват до гладкост с миксер или блендер. Изсипват се върху студения карамел. Пече се на водна баня. Аз пекох 2 часа на 150-160 градуса с вентилатор. Оставя се да изстине във водата, охлажда се за една нощ.
Резултата - много вкусен, много приятен крем с чийз нюанс. Като някакъв интересен, не много сладък чийзкейк, но само креместата част. Доволна съм, харесва ми, но не е това, в което се влюбих. В него нямаше вкус на сирене и беше по- сладко. Тъй като намерих и рецепти без крема сиренето, а само с кондензирано мляко, явно това ще да е фланът, който съм яла. Ще последват нови опити. Все пак този вариант го препоръчвам, хубав десерт е.



За съжаление има шупли. Това, което ядох по хотелите беше напълно гладко и твърдо като калъп. Дано успея да постигна този ефект.




Няма коментари:

Публикуване на коментар