сряда, 7 февруари 2018 г.

Препоръчвам детска книга - Приказка




"Приказка" е заглавието на детската книжка написана от Захари Карабашлиев в съавторство със съпругата му Силвия Карабашлиева, прелестно, ефирно, меланхолично илюстрирано от художничката Ива Сашева. Толкова много ми харесва тази книжка, че гледам на нея като на някакво бижу. Историята е повлияна от поне една класическа приказка, но зимният пейзаж в панелен комплекс подсказва, че това е осъвременен вариант. Като дете, израснало в панелен квартал, сърцето ми трепва в носталгия. Одобрявам, децата да виждат познати, близки пейзажи, защото колкото и любопитна и поучителна да бъде атмосферата на селския пасторал, за повечето от тях си остава чуждо и далечно. Нека ги има, милите истории с животните в селските ферми, но нека има и градски истории, от естествената съвременна среда на децата. С гугъл може да се открие интервю със Захари Карабашлиев, в което казва много неща за тази книга, затова аз нямам какво повече да напиша.
Книжката е издадена от Сиела през 2010 година, цената е 10лв. Както се вижда на снимката, аз не съм я купила, макар че я харесах в една книжарница, но съм решила да намаля разходите за книги. Потърсих я в Детския и средношколски отдел на библиотеката, има каталог в интернет и още от вкъщи може да се провери дали там я има. Разбира се, не се вижда дали в момента може да се заеме или е отдадена, но все пак е ориентир какво можем да търсим на място. Таксата е 3лв за 6 месеца или 5 лв за една година.
Дъщеря ми (на 4г7м) беше очарована от финала, когато парцаленото момче-кукла оживя и стана истинско дете.




На първата снимка Захари Карабашлиев с Ива Сашева, на втората със Силвия Карабашлиева.

Няма коментари:

Публикуване на коментар